مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 17:162020-02-29سياسي

مستند سازی تپه ها و محوطه های شناسایی شده در جنوب کرمان


نادر علیداد سلیمانی عصر شنبه، گفت: در پنج فصل پژوهش های باستان شناسی صورت گرفته بخش عظیمی از این حوزه مورد مطالعه قرار گرفته است.

او حاصل فعالیت باستان شناسان ایرانی و آلمانی را شناسایی 274تپه، محوطه و ابنیه تاریخی اعلام کرد و افزود : قدیمی ترین استقرار های مشاهده شده به دوره نوسنگی تعلق دارد که تا ادوار مختلف اسلامی تداوم دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این باستان شناس تصریح کرد: حوزه مورد مطالعه این هیئت در برگیرنده 7شهرستان جنوبی استان کرمان شامل جیرفت،کهنوج، عنبرآباد، فاریاب، رودبار، قلعه گنج و منوجان است.

علیداد سلیمانی شهر های یاد شده را واقع در حوزه های فرهنگی هلیل رود دانست و گفت: این بخش از استان کرمان از غنای فرهنگی تاریخی قابل توجهی برخوردار است.

وی در پایان با بیان اینکه مجوز ششمین فصل بررسی باستان شناسی جنوب استان کرمان توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است تصریح کرد: این پروژه با همکاری پرفسور فرتزنر سرپرست آلمانی هیئت باستان شناسی از دانشگاه توبینگن در حال انجام است.

حوزه فرهنگی هلیل رود یکی از حوزه های فرهنگی منطقه جنوب شرق ایران به شمار می رود که کمی از حوزه آبریز هلیل رود بزرگتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند سازی تپه ها و محوطه های شناسایی شده در جنوب کرمان

مستند سازی تپه ها و محوطه های شناسایی شده در جنوب کرمان