مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 08:202020-02-27پزشكي

مردم از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک ها خودداری کنند


مدیرگروه اپیدمیولوژی و رییس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مردم باید از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک ها خودداری کنند.

- قباد مرادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: علیرغم اینکه ویروس کرونا 13 استان کشور را تاکنون درگیر کرده است، نباید از این بیماری هراس داشت.

 وی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در کردستان مشاهده نشده است اما انتظار داریم که این بیماری در همه استان و همه کشورها دیده و گزارش شود.

مرادی رعایت اصول بهداشتی را مهم ترین فاکتور پیشگیری از کرونا ویروس برشمرد و گفت: شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون، خودداری از دست دادن و روبوسی، استفاده از دستمال کاغذی هنگام سرفه و عطسه و دورانداختن آن بعد از استفاده، رعایت فاصله فردی حداقل تا یک متری، و رعایت بهداشت به این ترتیب که اگر فردی سرفه، عطسه یا تب دارد از لمس کردن دهان، بینی و چشم های خود بپرهیزد جدی توصیه می شود.

مدیرگروه اپیدمیولوژی و رییس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت خطاب به شهروندان اظهار کرد: از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک ها خودداری و در صورت مشاهده علائمی همچون تب شدید، سرفه های خشک و سردرد و به خصوص تنگی نفس به مراکز بهداشتی و درمانی یا پزشک مراجعه کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک ها خودداری کنند

مردم از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک ها خودداری کنند