مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 11:302020-02-26اقتصادي

سیاست کشت حداکثری برای جبران خسارت های سیل خوزستان/کاهش ورودی آب به سد مارون


مدیر کل دفتر بهره برداری از تاسیسات شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در دو هفته پایانی بهمن ماه جهت تامین مصارف آب منطقه شادگان نزدیک به 100 میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

- آرش اخوان ماسوله در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که چه اقداماتی برای سیاست کشت حداکثری و جبران خسارت های سیل در استان خوزستان صورت گرفته و آیا رهاسازی آب کاهش دارد گفت: در پنج  ماه نخست سال آبی جاری، ورودی آب به سد مارون که تامین کننده مصارف و نیازهای آبی بخش عمده ای از حوضه آبریز مارون از جمله بخشی ازنیازهای منطقه شادگان است.

وی افزود: در این مدت ورودی آب 314 میلیون مترمکعب بوده که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود 68 درصد کاهش داشته است.

بدیهی است کاهش ورودی ها موجب کاهش منابع آب قابل برنامه ریزی خواهد شد.

*رشد 200 میلیون متر مکعبی خروجی آب از سد مارون وی افزود:علیرغم این کاهش چشم گیر ورودی، میزان خروجی از سد نه تنها کاسته نشده بلکه در 5 ماه گذشته از سال آبی جاری نسبت به  دوره مشابه سال آبی گذشته بیش از 200 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

اخوان ماسوله ادامه داد: صرفاً در دو هفته پایانی بهمن ماه برای تامین مصارف آب منطقه شادگان نزدیک به 100 میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است که منطبق با دوره آبیاری و مصارف این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست کشت حداکثری برای جبران خسارت های سیل خوزستان/کاهش ورودی آب به سد مارون

سیاست کشت حداکثری برای جبران خسارت های سیل خوزستان/کاهش ورودی آب به سد مارون