مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 08:302020-02-26اقتصادي

شالیزارهای شرق گیلان در صدر جدول میزان شخم زمستانه


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شخم زمستانه در شالیزارهای استان انجام شده است و میزان شخم زستانه در شرق گیلان بیش از دیگر مناطق استان است.

- ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شخم زمستانه در شالیزارهای استان انجام شده است و میزان شخم زستانه در شرق گیلان بیش از دیگر مناطق استان است.

  مسعود الماسی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و هم اکنون برخی از شالیکاران برای انجام شخم زمستانه در مزارع برنج در حال فعالیت هستند، گفت: شالیکاران از دی امسال تاکنون 90 هزار هکتار معادل 38 درصد از شالیزارهای خود را شخم اول یا زمستانه زدند.

وی افزود: با توجه به وجود روان آب های ناشی از نزولات آسمانی و رها کردن آب سد سفیدرود پیش بینی می شود این مقدار تا پایان امسال به 80 درصد می رسد.

الماسی با اشاره به اینکه در همه شالیزارهای 16 شهرستان گیلان شخم زمستانه در حال انجام است، ادامه داد: در شالیزارهای شرق استان بیشترین شخم زمستانه گیلان تاکنون صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته در این موقع از سال 32 درصد از شالیزارهای استان شخم زمستانه انجام شده بود و امسال 6 درصد جلوتر هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شالیزارهای شرق گیلان در صدر جدول میزان شخم زمستانه

شالیزارهای شرق گیلان در صدر جدول میزان شخم زمستانه