مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 05:352020-02-26اقتصادي

استقبال کشاورزان قمی از کشت های گلخانه ای رو به افزایش است


عباس پورمیدانی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا، بیان کرد: با توجه به اقدامات آموزشی وترویجی صورت گرفته و آشنا شدن هرچه بیشتر کشاورزان استان با مزایای کشت های گلخانه ای، استقبال از این روش کشت در سطح استان رو به افزایش است.

وی افزود: کشاورزی دراستان قم با ویژگی های خاصی همچون محدودیت دسترسی به منابع آبی و تنش های محیطی همراه است که با استفاده از محیط گلخانه می توان این شرایط را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در کشاورزی سنتی، منابع آبی بسیاری استفاده می شود و گیاه در مقابل تنش های محیطی همچون اختلاف شدید دمای هوا، آسیب پذیر است که این مسایل هزینه های کشاورزان را افزایش می دهد.

پورمیدانی گفت: اما در کشت های گلخانه ای، شرایط تا حد زیادی قابل کنترل است و کشاورزان می توانند سودآوری مناسبی از فعالیت خود داشته باشند.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاوزی استان نیز در راستای اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت، توسعه کشت های گلخانه در قم را دنبال و از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کند.

وی ادامه داد: محصولات تولید شده در گلخانه ها به دلیل نظارت مستمر کارشناسان و مدیریت بهتر شرایط محیطی، کیفیت مطلوبی دارد و می تواند در بازارهای داخلی و صادراتی به خوبی عرضه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کشاورزان قمی از کشت های گلخانه ای رو به افزایش است

استقبال کشاورزان قمی از کشت های گلخانه ای رو به افزایش است