مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 11:202020-02-24پزشكي

تکذیب ادعای شیوع بیماری واگیردار در مرغداری ها


سامانه GIS توانایی شناسایی و نمایش داده های مکانی و زمانی بروز بیماری خطرناک مانند نیوکاسل و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را دارد و هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری واگیردار در مرغداری ها توسط این سامانه گزارش نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از ایانا، علیرضا رفیعی پور در رابطه با ادعای شیوع بیماری و تلفات بالا در واحدهای مرغداری اظهار کرد: ادعای شیوع بیماری واگیردار و تلفات بالا در مرغداری ها را قویاً تکذیب می کنم.

وی افزود: سامانه سیستم یکپارچه جغرافیایی (GIS) به طور مداوم در حال جمـع آوری، ذخیره سازی و نمایـش داده هـای مکانی و زمانی است و تمام فعالیت ها و تغییرات در زمینه دام و طیور را رصد و پایش می کند.

رفیعی پور تأکید کرد: هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری واگیردار در مرغداری ها توسط این سامانه گزارش نشده است و این تلفات احتمالا موردی و به دلیل مشکلات مدیریتی در برخی از مرغداری ها ایجاد شده است.

وی افزود: این سامانه تمام پارامترهای اصلـی اپیدمیولوژی هـر بیمـاری را که تعیین کننده بروز، توزیـع و تأثیرات بیماری ها باشد، رصد کرده و اطلاعات آن قابل رؤیت است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این سامانه توانایی شناسایی و نمایش داده های مکانی و زمانی بروز بیماری های خطرناک مانند نیوکاسل و آنفلوانزای ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب ادعای شیوع بیماری واگیردار در مرغداری ها

تکذیب ادعای شیوع بیماری واگیردار در مرغداری ها