مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 09:072020-02-24پزشكي

واکسیناسیون فلج اطفال 200 هزار کودک در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد


دکتر فرهاد دادگر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال جنوب سیستان و بلوچستان در 2 نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می کنند، اظهار داشت: هزار و 313 تیم 2 نفره کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال جنوب استان را بر عهده دارند.

وی افزود:مرحله نخست این طرح از دی امسال در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه اجرایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال به صورت اکتیو و خانه به خانه است، از عموم خانواده های درخواست می شود با ماموران طرح همکاری بیشتری داشته باشند تا تمام کودکان این واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: با وجود اینکه از سال 79 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.

این بیماری بر اثر آلوده شدن با پلیوویروس رخ می دهد و ویروس آن از طریق تماس مستقیم فرد با فرد یا از طریق تماس با خلط آلوده دهان یا بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون فلج اطفال 200 هزار کودک در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد

واکسیناسیون فلج اطفال 200 هزار کودک در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد