مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 08:552020-02-24اقتصادي

2 هزار هکتار از اراضی اصفهان زیر کشت بهاره چغندرقند می رود


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با وجود خشکسالی ها دو هزار هکتار از اراضی استان اصفهان به کشت بهاره چغندرقند تخصیص می یابد.

- محمودرضا افلاکی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به کشت بهاره چغندرقند در سطح دو هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به وضعیت زراعت استان اصفهان و کاهش سطح زیر کشت اغلب محصولات زراعی به دلیل کاهش منابع آب ناشی از خشکسالی های چندین ساله اخیر و اجرای برنامه تعادل بخشی منابع آب در شهرستانها، تحقق برنامه ابلاغی کشت چغندرقند بهاره در گرو همکاری دو جانبه این سازمان و شرکت های قند استان است.

وی افزود: تامین 300 تن کود فسفات جهت کشت بهاره و اقدامات لازم در خصوص اصلاح و افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر قند و همچنین پایش 114 هکتار از مزارع کشت شده پاییزه در استان به لحاظ وضعیت تغذیه و آبیاری، مبارزه با علفهای هرز به صورت مشترک بین کارشناسان سازمان و شرکتهای قند از مهمترین اقدامات این مدیریت در راستای تحقق برنامه کشت چغند قند پاییزه و بهاره به عنوان محصول راهبردی و استراتژیک است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: چغندرقند یکی از محصولات زراعی است که کشت بهاره آن در اقلیم های سرد و کشت پاییزه آن در مناطق معتدل وگرمسیر میسر انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار هکتار از اراضی اصفهان زیر کشت بهاره چغندرقند می رود

2 هزار هکتار از اراضی اصفهان زیر کشت بهاره چغندرقند می رود