مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 16:052020-02-18اقتصادي

آب کشت پاییزه کشاورزان اصفهان از روز چهارشنبه توزیع می شود


حوضه زاینده رود از اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که 93 درصد از گستره و 98 درصد از جمعیت زیر پوشش این حوضه در اصفهان و هفت درصد از گستره و 2 درصد از جمعیت زیر پوشش آن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

زاینده رود به طول بیش از 380 کیلومتر به عنوان بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران از کوه های زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد و در نهایت به تالاب بین المللی گاوخونی در شرق اصفهان می ریزد.

این رودخانه در دهه های اخیر به دلیل خشکسالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت و بارگذاری های غیر اصولی، به یک رودخانه فصلی تبدیل شد و در پایین دست در بیشتر ایام سال به ویژه فصول گرم با خشکی مواجه می شود که این موضوع مشکلات بسیاری را برای بخش های آشامیدنی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و محیط زیست استان اصفهان به وجود آورده است.

مسعود میر محمد صادقی روز سه شنبه در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان در استانداری با بیان اینکه در زمانحاضر حجم سد زاینده رود 303 میلیون مترمکعب است، افزود: براساس مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی با توجه به کشت پاییزه آبان و آذر و عدم بارش مفید در استان و براساس گزارش جهاد کشاورزی و نیاز آبی کشت های انجام شده اعلام و مقرر شد برای نجات کشت ها آب توزیع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب کشت پاییزه کشاورزان اصفهان از روز چهارشنبه توزیع می شود

آب کشت پاییزه کشاورزان اصفهان از روز چهارشنبه توزیع می شود