مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 10:302020-02-18اقتصادي

کشت نیمه آبی غلات؛ بهترین راه افزایش کارایی مصرف آبی


رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان گفت: اعمال آبیاری تکمیلی از 1 الی 3 نوبت در بهار می تواند بهره وری آب را تا 2 کیلوگرم در مترمکعب آب افزایش دهد.

- ایسنا/زنجان رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان گفت: اعمال آبیاری تکمیلی از 1 الی 3 نوبت در بهار می تواند بهره وری آب را تا 2 کیلوگرم در مترمکعب آب افزایش دهد.

پرویز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر روی آوردن به کشت نیمه آبی غلات می تواند بهترین راهکار برای افزایش کارایی مصرف آب در استان باشد، اظهار کرد: آبیاری تکمیلی فقط زمانی اعمال می شود که نزولات کافی در مراحل حیاتی و حساس به تنش در اختیار گیاه قرار نمی گیرد و اطمینان حاصل شود که این مقدار آب بالاترین تاثیر را در تولید پایدار گندم دارد.

وی با اشاره به اینکه آبیاری تکمیلی امکان کشت زودتر را فراهم می کند، همچنین با اعمال آبیاری تکمیلی فصل رشد می تواند سریع تر شروع شود، عنوان کرد: بنابراین آبیاری تکمیلی در ترکیب استحصال آب می تواند راه حلی برای مقابله با تنش خشکی در مناطق تولید گندم محسوب شود.

همچنین لازم به ذکر است که این استراتژی در بسیاری از مناطق تولید گندم آزمون شده است و می تواند پلت فرم مناسبی برای غلبه بر اثرات منفی تغییر اقلیم و رواناب باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت نیمه آبی غلات؛ بهترین راه افزایش کارایی مصرف آبی

کشت نیمه آبی غلات؛ بهترین راه افزایش کارایی مصرف آبی