مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 08:062020-02-18اقتصادي

افزایش 20 درصدی تولید کدو و آفتابگردان آجیلی در خوی


علی اصغر امینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارزش هفت تا هشت هزار میلیارد ریالی کدو و آفتابگردان آجیلی تولیدی خوی افزود: میزان تولید آفتابگردان آجیلی از 21 هزار و 700 تن در سال گذشته به 26 هزار و 100 تن در سال جاری رسیده و میزان تولید کدو آجیلی نیز از هشت هزار و 800 تن در پارسال به 10 هزار و 500 تن افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: 55 درصد اراضی کشاورزی شهرستان خوی تحت کشت این 2 محصول قرار دارد که 15 هزار نفر بهره بردار زراعی در این بخش ها مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر یک هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم در میدان خشکبار خوی در این حوزه فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی بیان کرد: عمده ارقام کشت شده آفتابگردان آجیلی در این استان قلمی، شمشیری، پسته ای و دور سفید بوده و ارقام همدانی، زبان ماری و قلمی نیز از جمله ارقام کدو آجیلی به شمار می رود که در آذربایجان غربی کشت می شود.

وی به مشکلات کشاورزان منطقه در کشت این محصول اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات کشاورزان استان برای کشت تخمه آفتابگردان و کدو آجیلی، نبود ارقام اصلاح شده، نبود برنامه برای صادرات مازاد بر نیاز محصولات، نبود کارگاه و کارخانه های نوین بسته بندی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی تولید کدو و آفتابگردان آجیلی در خوی

افزایش 20 درصدی تولید کدو و آفتابگردان آجیلی در خوی