مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 23:302020-02-15پزشكي

شفاف سازی اندام های بدن برای تهیه نقشه 3بعدی آنها


پژوهشگران آلمانی برای نخستین بار توانستند نسبت به شفاف سازی اندام های انسان و آماده کردن آنها برای ارائه یک نقشه سه بعدی اقدام کنند.

- پژوهشگران آلمانی برای نخستین بار توانستند نسبت به شفاف سازی اندام های انسان و آماده کردن آنها برای ارائه یک نقشه سه بعدی اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران برای نخستین بار موفق شدند نسبت به شفاف سازی اندام های کامل انسانی اقدام کنند.

آنها با استفاده از تصویربرداری میکروسکوپی، ساختارهای پیچیده ای از اندام های شفاف در سطح سلولی به نمایش گذاشتند.

نقشه اندام ها می تواند مانند قالبی برای فناوری های سه بعدی زیست چاپی عمل کند و در آینده، کمکی به ابداع اندام های مصنوعی برای بیمارانی باشد که به پیوند اعضا نیاز دارند.

رمزگشایی پیچیدگی ساختاری اندام های انسان، همیشه یک چالش بزرگ بوده زیرا فناوری های لازم برای به تصویر کشیدن آنها در سطح سلولی وجود ندارند.

پیشرفت های اخیر در شفاف سازی بافت ها، به پژوهشگران امکان داد تا نخستین بینش سلولی را از اندام های موش به صورت سه بعدی به دست بیاورند اما این روش ها، برای اندام های انسانی عملی نیستند.

اندام های انسانی معمولا به خاطر تجمع مولکول های حل نشدنی از جمله کلاژن داخل بافت ها سفت هستند؛ مواد شفاف کننده قدیمی که برای شفاف سازی اندام ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفاف سازی اندام های بدن برای تهیه نقشه 3بعدی آنها

شفاف سازی اندام های بدن برای تهیه نقشه 3بعدی آنها