مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 02:202020-02-14اقتصادي

تقاضای جهانی نفت با اولین افت سه ماهه خود در این دهه روبرو می شود


آژانس بین المللی انرژی پیش بینی تقاضای نفت برای 2020 را کاهش داد و اعلام کرد تقاضای جهانی نفت با شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است و رشد آن به پایین ترین سطح از 2011 رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی تقاضای نفت برای 2020 را کاهش داد و اعلام کرد تقاضای جهانی نفت با شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است و رشد آن به پایین ترین سطح خود از سال 2011 خواهد رسید.

طبق پیش بینی آژانس، تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، تقاضای نفت خام در 3 ماهه اول امسال 435 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

این اولین افت تقاضای نفت در یک دوره 3 ماهه در بیش از 10 سال اخیر است و بر تقاضای سالانه نفت هم تأثیر خواهد گذاشت.

در این گزارش آمده است: ما پیش بینی خود در مورد رشد تقاضای نفت در سال 2020 را از 825 هزار بشکه در روز به 365 هزار بشکه در روز کاهش دادیم ما این کمترین رشد تقاضا از 2011 تا کنون است.

همچنین در این گزارش آمده است که مصرف کمتر از انتظار نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی باعث شد تا تقاضای نفت در سال 2019 تنها 885 هزار بشکه در روز رشد کند.

این پیش بینی ناامیدکننده در حالی اعلام می شود که شیوع ویروس کرونا در چین و محدودیت های ترافیکی وضع شده برای مقابله با آن، تقاضای نفت را به شدت کاهش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاضای جهانی نفت با اولین افت سه ماهه خود در این دهه روبرو می شود

تقاضای جهانی نفت با اولین افت سه ماهه خود در این دهه روبرو می شود