مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 بهمن 1398 ساعت 14:152020-02-13پزشكي

بیماران دیابتی شهرستان خاتم از طرح ارجاع الکترونیک«دورا»بهره مندند


بیماران دیابتی شهرستان دوردست خاتم از طرح «دورا» با هدف غربالگری رتینوپاتی دیابتی و ارجاع الکترونیک برای تشخیص و معرفی به متخصص بهره مند هستند.

- محمدرضا نجاتی مسؤول روابط عمومی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد اظهار کرد: طرح دورا با هدف غربالگری رتینوپاتی دیابتی در مرکز جامع سلامت شهرستان خاتم اجرا می شود که در اجرای این طرح، مراقبان سلامت آموزش دیده با استفاده از دوربین camera portabl از شبکیه چشم بیماران دیابتی عکس تهیه می کنند و از طریق نرم افزار در سیستم بارگذاری می شود.

مسؤول روابط عمومی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تصریح کرد: پس از ارسال عکس و بررسی پزشک آموزش دیده در مرکز جامع سلامت شهرستان، نتایج به مرکز خوانش خدمات جامع سلامت حاجی مقصودی یزد ارسال می شود.

نجاتی اضافه کرد: تصاویر ارسالی پس از بررسی مجدد توسط پزشکان آموزش دیده، در صورت نیاز به ارجاع پزشک متخصص، با هماهنگی مرکز جامع خدمات شهرستان خاتم، شخص بیمار به به مرکز چشم پزشکی بیمارستان شهید صدوقی(ره) یزد ارجاع می یابد و از خدمات تخصصی تیم چشم پزشکی بهره مند می شود.

*بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از یزد وی گفت: به منظور بررسی و بازدید از نحوه ارائه خدمات پایه سلامت در استان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران دیابتی شهرستان خاتم از طرح ارجاع الکترونیک«دورا»بهره مندند

بیماران دیابتی شهرستان خاتم از طرح ارجاع الکترونیک«دورا»بهره مندند