مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 05:252020-02-10اقتصادي

فعالیت 115 واحد فناور در کردستان صادرات 248 هزار دلاری محصولات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، خالد سعیدی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: واحدهای فناور توانسته اند تا کنون 25 اختراع را ثبت کنند و 68 محصول جدید تجاری سازی شده را راهی بازار کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری کردستان فعال هستند، افزود: همچنین واحدهای فناور توانسته اند طی سال جاری چهار پروژه ملی را انجام دهند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با بیان اینکه این واحدهای فناور زمینه اشتغال 500 نفر را به صورت مستقیم و بین 200 تا 300 نفر را نیز به صورت غیر مستقیم فراهم کرده اند، ادامه داد: طی سال جاری 15 میلیارد ریال از این واحدها حمایت مالی صورت گرفته است.

سعیدی با اشاره به اینکه میزان گردش مالی واحدهای فناور طی سال جاری 250 میلیارد ریال بوده، یادآور شد: همچنین این واحدها توانسته اند 248 هزار دلار از محصولات تجاری سازی شده خود را به صادرات برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حاشیه های ایجاد شده در راستای احداث پارک علم و فناوری در دامنه کوچکه رش اشاره کرد و بیان کرد: در این اراضی با همکاری مراکز علمی سطح استان شهر دانش افتتاح خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: با همکاری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان این اراضی به باغ بوتانیک، پارک و کلکسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 115 واحد فناور در کردستان صادرات 248 هزار دلاری محصولات

فعالیت 115 واحد فناور در کردستان صادرات 248 هزار دلاری محصولات