مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 04:502020-02-09اقتصادي

میزان صادرات مرز سیرانبند بانه امسال 126 درصد رشد داشته است


استاندار کردستان با اشاره به وضعیت صادرات کالا از مرزهای استان به ویژه در سیرانبد بانه، گفت: مبادلات مرزی در سیرانبند بانه در 10 ماهه گذشته از لحاظ صادرات 126 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهمن مرادنیا شامگاه شنبه در جریان بازدید از مرز سیرانبند بانه و بازگشایی معابر مرزی موقت به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: در 10 ماهه اول سال طبق گزارش گمرک 162 میلیون دلار صادرات انجام شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 126 درصدی را نشان می دهد.

وی با تقدیر از تمامی دستگاه ها و نهادهایی که طی چند روز گذشته برای بازگشایی رسمی بازارچه های موقت غیر رسمی در استان تلاش کردند، افزود: استعدادهای فراوانی در منطقه وجود دارد که هم در صادرات و هم در واردات اقلام مورد نیاز کشور می توانند کمک کنند.

استاندار کردستان با درخواست از وزیر صمت برای کمک به توسعه زیرساخت های مرز سیرانبند بانه، ادامه داد: در صورت تامین و ایجاد زیر ساخت ها صادرات از مرز سیرانبند می تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند.

مرادنیا یادآور شد: سفر وزیر صنعت به کردستان و مرز سیرانبند فرصتی برای کردستان در جهت توسعه است، کما اینکه در این سفر وعده داد شد که اعتباری به مبلغ 14 میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی بانه برای اتمام فاز اول اختصاص داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان صادرات مرز سیرانبند بانه امسال 126 درصد رشد داشته است

میزان صادرات مرز سیرانبند بانه امسال 126 درصد رشد داشته است