مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 بهمن 1398 ساعت 11:502020-02-07فرهنگي

«آنتیگونه» مدرن در راه شانو/ تئاتر از ریل خارج شده است


قطب الدین صادقی از روی صحنه بردن نمایش «آنتیگونه» با رویکردی مدرن از 19 بهمن ماه در تماشاخانه شانو خبر داد و عنوان کرد در تلاش است تجربیاتش را به نسل جوان تئاتر انتقال دهد.

- قطب الدین صادقی از روی صحنه بردن نمایش آنتیگونه با رویکردی مدرن از 19 بهمن ماه در تماشاخانه شانو خبر داد و عنوان کرد در تلاش است تجربیاتش را به نسل جوان تئاتر انتقال دهد.

قطب الدین صادقی مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه ترین فعالیتش به خبرنگار مهر گفت: قصد دارم از روز شنبه 19 بهمن ماه نمایش آنتیگونه را در تماشاخانه شانو به صحنه ببرم.

این نمایش رویکردی کاملا مدرن به داستان آنتیگونه دارد و با یک داینامیک و پویایی در میزانسن، بازی ها و تصاویر صحنه ای اجرا می شود تا بتواند هم مفهوم را زنده کند و هم از لحاظ بصری و زیبایی شناسی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: این نمایش برگرفته از نمایشنامه آنتیگون ژان آنوی است که دچار تغییرات بسیاری شده است و چندین صحنه به آن اضافه و کم شده و تغییرات اساسی کرده است.

در واقع یک متن جدید نوشته شده که نه متعلق به سوفوکل است نه ژان آنوی.

متن جدید کلاسیک نیست و اثری کاملا مدرن است چون این روزها اگر نمایشی رویکرد مدرن نداشته باشد مخاطبان کمتر تصاویر خودشان را در آن کار می بینند و کمتر ارتباط فکری با کار برقرار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آنتیگونه» مدرن در راه شانو/ تئاتر از ریل خارج شده است

«آنتیگونه» مدرن در راه شانو/ تئاتر از ریل خارج شده است