مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 بهمن 1398 ساعت 11:052020-02-06سياسي

تلاش برای ثبت شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی


رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیمروز گفت: به دنبال ثبت شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی در هستیم و مراحل تشکیل پرونده ثبت ملی این شهر در حال انجام است .

- صادق میرحسینی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به مناسبت ایام الله مبارک دهه فجر، امروز 17 بهمن ماه بوم بازار محلی در ورودی شهر ادیمی شهرستان نیمروز راه اندازی شد.

رییس میراث فرهنگی نیمروز افزود: در این بوم بازار محلی که با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و شورای اسلامی شهر ادیمی ایجاد شد، آثار و توانمندی های بانوان و صنعتگران روستایی شامل صنایع دستی، سوغات و محصولات کشاورزی آنها به فروش می رسد.

وی گفت: 20 غرفه در این بازار ایجاد شده که عمده محصولات آن آثار صنایع دستی بویژه هنر خامه دوزی سیستان تولید شده شهر ادیمی و بسیاری از تولیدات کشاورزی و توانمندیهای بانوان ادیمی در معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.

میرحسینی بیان کرد: با توجه به اینکه به دنبال ثبت شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی در شهرستان نیمروز هستیم، مراحل تشکیل پرونده ثبت ملی این شهر در حال انجام است و در همین راستا برای 60 نفر از صنعتگران صنایع دستی خامه دوز شهر ادیمی مجوز تولید صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ثبت شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی

تلاش برای ثبت شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی