مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 10:102020-02-04اقتصادي

کسری یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعبی آب های زیرزمینی در استان کرمانشاه


مدیر عامل آب منطقه ی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب کسری آب های زیر زمینی در استان وجود دارد، گفت: با اجرای طرح تعادل بخشی طی دو سه سال اخیر این مقدر روند کاهشی داشته است.

- مرکز کرمانشاه، درویشی در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که امروز در استانداری کرمانشاه تشکیل شد با بیان اینکه اجرای این طرح از یکسال و نیم پیش در کشور آغاز شده، اظهار داشت: رویکرد طرح ملی سازگاری با کم آبی به این شکل است که تمام مصارف در بخش های کشاورزی، شرب، صنعت و سایر مصارف باید از درون آب قابل برنامه ریزی استخراج شود.

وی افزود: آب قابل برنامه ریزی همان آب موجود در آب خان هاست یعنی میزان آبی که در طول سال و در طول یک دوره بارش به آب خان تزریق می شود.

مدیر عامل آب منطقه ی کرمانشاه خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت و مکانیزه کردن مصارف در همه حوزه ها می تواند افت مخازن را کاهش داده و در یک دوره 20 ساله سفره های زیرزمینی به حالت اولیه بازگردند.

درویشی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب کسری آب های زیر زمینی دراستان وجود دارد که خوشبختانه با اجرای طرح تعادل بخشی طی دو سه سال اخیر این مقدر روند کاهشی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعبی آب های زیرزمینی در استان کرمانشاه

کسری یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعبی آب های زیرزمینی در استان کرمانشاه