مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 06:302020-02-03فرهنگي

اتمام فصل اول کاوش در تپه باستانی قلا گیلانغرب


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گیلانغرب از اتمام فصل اول کاوش های باستان شناسی به منظور لایه نگاری و گاه نگاری تپه باستانی قلا این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گیلانغرب از اتمام فصل اول کاوش های باستان شناسی به منظور لایه نگاری و گاه نگاری تپه باستانی قلا این شهرستان خبر داد.

سیروس ادیب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به واقع شدن تپه باستانی قلا در دل شهر گیلانغرب، اظهار کرد: این تپه از جمله قدیمی ترین تپه های باستانی استان است که در سالهای گذشته براساس مواد فرهنگی که در لایه های سطحی تپه کشف شده قدمت آن را مربوط به هزاره های قبل از میلاد می دانند.

وی تصریح کرد: برخی از باستان شناس معتقدند که این بنا مربوط به دوره مس سنگی یعنی هزاره چهارم تا پنجم قبل از میلاد و برخی دیگر نیز آن را مربوط به دوره نوسنگی یعنی هزاره دهم تا هفتم پیش از میلاد می دانند.

رییس اداره میراث فرهنگی گیلانغرب اضافه کرد: باتوجه به نامعلوم بودن قدمت این تپه باستانی، از چندی پیش کار کاوش های باستان شناسی به منظور لایه نگاری و گاه نگاری آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز فصل اول کاوش در تپه باستانی قلا از پاییز امسال، تاکید کرد: این تپه باستانی نزدیک به 21 متر ارتفاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام فصل اول کاوش در تپه باستانی قلا گیلانغرب

اتمام فصل اول کاوش در تپه باستانی قلا گیلانغرب