مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 12:052020-02-02اقتصادي

بهره برداری از 2 نیروگاه هزار و 1070 مگاواتی تا سال 1400


دستیار ویژه رییس سازمان انرژی هسته ای کشور از انعقاد قرارداد دو نیروگاه یک هزار و 70 مگاواتی با کشور روسیه خبر داد و گفت: حدود دو ماه قبل عملیات بتن ریزی قسمت اصلی این رآکتور به ارزش حدود 10 میلیارد دلار آغاز شد و تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر زارعان که برای افتتاحیه پنجاه و دومین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور به مشهد سفر کرده است، در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، از انعقاد قرارداد دو نیروگاه یک هزار و 70 مگاواتی با کشور روسیه خبر داد و اظهار کرد: حدود دو ماه قبل عملیات بتن ریزی قسمت اصلی این رآکتور به ارزش حدود 10 میلیارد دلار آغاز شد و تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه امروز هیأتی از اتحادیه اروپا برای مذاکره به ایران می آیند، خاطرنشان کرد: قطعا یکی از مسائلی که در این سفر درباره آن گفت وگو می کنند در زمینه هسته ای است.

وی با تاکید بر خودکفایی بیش از پیش در صنعت هسته ای، افزود: هر آنچه که کشور نیاز داشته باشد و هرآنچه که مورد نیاز باشد خودمان با استفاده از ظرفیت داخلی باید طراحی کنیم و بسازیم چون اعتماد به بیگانه نداریم به طور مثال پیرامون نیروگاه اتمی بوشهر در حوزه هزار مگاوات، اگر کشور بیگانه اراده کند که سوختش را بعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 2 نیروگاه هزار و 1070 مگاواتی تا سال 1400

بهره برداری از 2 نیروگاه هزار و 1070 مگاواتی تا سال 1400