مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 07:062020-02-02اقتصادي

مزرعه پرورش ماهی روستای پالنگان با ظرفیت 1200 تن


مزرعه پرورش ماهی روستای پالنگان سالانه هزار و 200 تن ماهی سردابی تولید و روانه بازار می کند.

- مرکز کردستان، مدیر شیلات جهاد کشاورزی کامیاران با بیان اینکه مزارع تکثیر و پرورش ماهی از سال 82 در این روستا راه اندازی شده است افزود: در این مزرعه چند ده هکتاری سالانه بیش از هزار و 200 تن ماهی تولید می شود.

علیرضا رضایی در ادامه از وجود 54 مزرعه تولید ماهی در این روستا خبر داد و گفت: در این مزارع بیش از 400 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی به کیفیت بالای ماهی قزل الا در این منطقه اشاره کرد و بر فراهم شدن شرایط لازم برای صادرات این محصول به باتزار های جهانی تأکید کرد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کامیاران عنوان کرد گردشگران در بهار و تابستان از مزایای این طرح بهره مند میشوند و ماهی های این مزارع به استان های همجوار و کشور عراق فرستاده می شود.

رضای فر افزود: سالانه بیش از 600 هزار بچه ماهی از کشور فرانسه خریداری و تحت نظارت اداره دامپزشکی در این مزارع پرورش داده می شوند.

وی با بیان اینکه تامین خوراک ماهی از سایر استان های کشور با توجه به هزینه بالای حمل و نقل برای بهره برداران مقرون به صرفه نیست، افزود: همچنین بازار فروش رسمی و نرخ مصوبی برای عرضه ماهی در کامیاران وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزرعه پرورش ماهی روستای پالنگان با ظرفیت 1200 تن

مزرعه پرورش ماهی روستای پالنگان با ظرفیت 1200 تن