مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 14:002020-01-27اجتماعي

نصب سامانه سپهتن بر 12 هزار دستگاه ناوگان اتوبوس


سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در حال حاضر بر 12 هزار دستگاه ناوگان اتوبوس کشور نصب شده است.

- مرکز قزوین، اللهیاری، معاون دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در نشست نمایندگان و کارشناسان گشت های کنترل و نظارت استان قزوین با اشاره به نصب سامانه سپهتن بر 12 هزار دستگاه ناوگان اتوبوس گفت: سامانه سپهتن از سال 95 به منظور پایش هوشمند تردد ناوگان جاده ای راه اندازی شد و با مجهز بودن به دوربین، سرعت و چگونگی تردد ناوگان و راننده را از مبداء تا مقصد به صورت برخط کنترل می کند.

او با بیان اینکه تمام ناوگان اتوبوس کشور به این سامانه متصل است، اضافه کرد: البته برنامه ریزی شده سه هزار دستگاه نوشماره ناوگان حمل و نقل کالا در کشور هم به این سامانه متصل شود.

اللهیاری ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، سامانه سپهتن باید بر روی 350 هزار دستگاه ناوگان باری برون شهری هم نصب شود.

او اظهار داشت: با این سامانه هوشمند، تمام رفتار راننده اتوبوس در مسیر حرکت رصد شده و تخلف هایی، چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز شناسایی و به پاسگاه های پلیس راه مخابره می شود.

اللهیاری، عدم ایمنی مسافر (کودک)، نبستن کمربند، تخطی از سرعت مجاز، رانندگی بدون گواهینامه، دستکاری، نداشتن لباس فرم، و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب سامانه سپهتن بر 12 هزار دستگاه ناوگان اتوبوس

نصب سامانه سپهتن بر 12 هزار دستگاه ناوگان اتوبوس