مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 11:152020-01-26اقتصادي

سمنان؛ در گذر از خام فروشی


بررسی آمارهای گمرکی نشان می دهد استان سمنان این روزها در گذر از خام فروشی و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر، آن هم به 47 کشور جهان است که می تواند بخشی از تنگناهای ارزی کشورمان را جبران کند.

- خبرگزاری فارس سمنان- مرتضی مزینانی: تحریم های بی سابقه غربی ها به ویژه دولت متخاصم آمریکا علیه ایران اسلامی سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه اقتصاد به ویژه کاهش فروش نفت خام شده که پیامد مستقیم آن، کاهش منابع ارزی است.

در این میان، صادرات کالاهای تولیدی داخل کشور یکی از راهکارهای مهمی است که می تواند بخشی از منابع ارزی موردنیاز کشورمان را تأمین کند و از این رو، صادرات غیرنفتی اهمیت و جایگاه قابل توجهی در اقتصاد امروز ایران دارد.

استان سمنان با وجود بیش از دو هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ، علاوه بر تأمین بخش قابل توجهی از نیاز کشور در بخش های مختلف، در بازارهای جهانی و منطقه ای نیز سهم به سزایی دارد.

بررسی آمارهای گمرکی نشان می دهد این روزها استان سمنان در گذر از خام فروشی و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر، آن هم به 47 کشور جهان بوده که می تواند بخشی از تنگناهای ارزی کشورمان را جبران کند.

تجارت خارجی؛ موتور محرکه اقتصاد مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به تحریم های ظالمانه غربی ها و دولت آمریکا علیه کشورمان اظهار کرد: نقش گمرک با توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان؛ در گذر از خام فروشی

سمنان؛ در گذر از خام فروشی