مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 11:562020-01-25پزشكي

اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در همدان آغاز شد


سید جلال الدین بطحایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: واکسن مورد نیاز برای تزریق تامین و در این باره فراخوان داده شده است که مردم می توانند در شهرها به پایگاه ها و مراکز و در روستاها به خانه بهداشت مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: این واکسن، یک واکسن تکمیلی است بنابراین سعی بر این است که تا پایان سال جاری با همکاری مردم بتوان کسانی که در این دو سال جا مانده بودند را پوشش دهیم.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان با یادآوری اینکه از نیمه دوم سال 94 در چهار ماهگی واکسیناسیون تکمیلی به نوزدان تزریق می شد خاطرنشان کرد: تا قبل از آن، نوبت تکمیلی واکسیناسیون (پولیو) به صورت خوراکی بود که با توصیه سازمان بهداشت جهانی از نیمه دوم سال 94 یک نوبت تکمیلی با عنوان پولیو تزریقی در چهارماهگی اضافه شد.

بطحایی افزود: در اوایل سال 95 کشورهایی که اقدام به تولید واکسن پولیو تزریقی می کردند دچار مشکل شده و نتوانستند تعهدات خود را اجرایی کنند بنابراین سازمان بهداشت جهانی مجبور به دسته بندی کشورها از نظر نیاز و ریسکی که انتقال فلج اطفال دارد، شد.

وی اضافه کرد: بنابراین کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان و برخی کشورهای آفریقایی که موارد پولیو داشتند در مرحله اول قرار گرفتند؛ کشورهایی که با کشورهای گرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در همدان آغاز شد

اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در همدان آغاز شد