مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 11:152020-01-25سياسي

رواج بدحجابی در قم زیرسایه غفلت مسؤولان+فیلم


روزی روزگاری در شهر قم زنان خانواده رضا شاه تصمیم گرفتند برای تحویل سال به قم و حرم حضرت معصومه(س) بروند.

اعضای خانواده رضاشاه از جمله، همسرش (مادر محمد رضا) در غرفه بالای ایوان آیینه بدون حجاب (سر و صورت باز) نشسته بودند و این موضوع به طوری جلب نظر می کرد که صدای اعتراض مردم از هر سو بلند شد و بسیاری می گفتند اگر از مردم شرم نمی کنند، دست کم از حضرت معصومه (س) شرم کنند و بالاخره، صدای اعتراض مردم کم کم اوج گرفت .

تا جایی که حاج شیخ محمد بافقی که بر منبر سخن می گفت از حجاب زنان خاندان سلطنتی انتقاد کرد و هشدار داد که یا وضع حجاب خود را تغییر دهند و یا حرم را ترک کنند.

پس از این تذکر همسر رضا شاه و زن های درباری که برای تحویل سال نو به قم آمده بودند حرم را ترک کردند و به منزل تولیت که برای آنها آماده شده بود، رفتند و موضوع را تلفنی به اطلاع شاه رساندند.

این واقعه نشان می دهد شهر قم حتی در دوران اجرای قانون کشف حجاب به شهری که زنانش حجاب کامل داشتند شهره بوده، تاجایی که حتی خاندان سلطنتی نیز نمی توانستند بدون رعایت حجاب اسلامی در آن حضور یابند.

اما امروز وقتی از خیابان های این شهر گذر می کنی آنقدر تغییر و تحول در حجاب زنان و پوشش مردان می بینی که گاهی فراموش می کنی این قم همان قمی است که زن رضا شاه که قانون کشف حجاب را در کشور اجرا کرد ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رواج بدحجابی در قم زیرسایه غفلت مسؤولان+فیلم

رواج بدحجابی در قم زیرسایه غفلت مسؤولان+فیلم