مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 06:052020-01-22اقتصادي

افتتاح پایلوت نیمه صنعتی جلبک اسپیرولینا


پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریزجلبک اسپیرولینا در چپکرود جویبار بهره برداری شد.

- خبرگزاری صدا و سیما رییس جهاد دانشگاهی مازندران در آیین بهره برداری پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریزجلبک اسپیرولینا در چپکرود جویبار با بیان اینکه این ریزجلبک در سراسر دنیا به عنوان مقوی ترین غذای سبز و همچنین به عنوان غذای آینده شناخته شده است گفت:: امروزه ریز جلبک اسپیرولینا در صنایع مختلف کشاورزی، شیلات، دام و طیور، بهداشتی آرایشی و دارویی کاربرد دارد.

به گفته عبداللهیان این ترکیب به دلیل داشتن بیش از 70 درصد پروتیین، اسید های آمینه ضروری، ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های چرب ضروری برای مصارف مختلف از طریق واردات تامین می شود که هزینه تهیه هر یک کیلوگرم محصول خشک این ترکیب، 300 دلار است.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به این که برای اجرای این طرح در 3 سال 500 میلیارد ریال هزینه شد گفت:: با توجه به اهمیت تولید این محصول و محصولات ثانویه، جهاد دانشگاهی استان آمادگی کامل دارد تجربیات تولید این محصول را بدون محدودیت در اختیار بخش های مصرفی قرار دهد.

در طرح پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا که در 10 استخر هر کدام به ظرفیت 5 هزار لیتر انجام می شود سالیانه 600 کیلوگرم جلبک خشک، استحصال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح پایلوت نیمه صنعتی جلبک اسپیرولینا

افتتاح پایلوت نیمه صنعتی جلبک اسپیرولینا