مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 10:352020-01-20اقتصادي

چین برنج قابل کشت در زمین های شور تولید کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با افزایش جمعیت در جهان و در کنار آن محدودیت های ایجاد شده برای تولید از قبیل: تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین، - آگرونومیست معروف چینی در سن 90 سالگی بذر برنج قابل کشت در زمین های شور تولید کرد که می تواند حتی امنیت غذایی جهان را نیز تامین کند، وی در سال 1970 بذر هیبرید برنج را معرفی کرده بود که تولید برنج را در دنیا سه برابر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با افزایش جمعیت در جهان و در کنار آن محدودیت های ایجاد شده برای تولید از قبیل: تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین، محدودیت آب، فرسایش خاک دانشمندان جهان به این فکر افتاده اند که امنیت غذایی را چگونه تأمین کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری CGTN، یوآن لانگپینگ، آگرونومیست چینی در سن 90 سالگی بذر برنج اصلاح کرده که قابل کشت در زمین های شور است.

در حال حاضر یک میلیارد هکتار زمین شور در دنیا وجود دارد و سالانه 10 میلیون هکتار هم به آن اضافه می شود و اگر این ها به زیر کشت برنج برود انقلابی در تأمین غذایی جهان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، زمین های شور یکی از مشکلات اساسی کشاورزان از دیرباز بوده و به غیر از چند محصول محدود نمی توان در آن کشت و کار انجام داد در عین حال کشاورزی در این نوع زمین ها بسیار پرهزینه بوده و مقرون به صرفه نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین برنج قابل کشت در زمین های شور تولید کرد

چین برنج قابل کشت در زمین های شور تولید کرد