مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 06:002020-01-18سياسي

صنعت هسته ای از صفر تا صد


برنامه هسته ای ایران که در سال 1329 آغاز شده بود در سال 1353 با تأسیس سازمان انرژی اتمی ایران و امضای قرارداد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر شکل جدی به خود گرفت.

- ایران در سال 1337 (1958)، به عضویت آژانس بین المللی انرژی اتمی درآمد و در سال 1347 (1968) پیمان عدم تکثیر سلاح های هسته ای (ان پی تی) را امضاء کرد و دو سال بعد آن را در مجلس شورای ملی به تصویب رساند.

در حاشیه پنجاه و یکمین مجموعه نمایشگاهی تخصصی صنعت هسته ای با عنوان مسیر افتخار که آخرین دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه های مختلف را ارائه کرده بود با برخی از کارشناسان و متخصصان این سازمان به گفت وگو نشستیم.

گزارش ایسنا از این دستاوردها و غرفه های مختلف نمایشگاه صنعت هسته ای در دو بخش منتشر شده که بخش دوم آن در ادامه آمده است.

سلامت از انرژی هسته ای برای تشخیص و درمان بیماری هایی هایی از جمله سرطان استفاده می شود به این صورت که ما اشعه گاما را داریم که قابلیت نفوذ دارد و از این خاصیت گاما استفاده می شود تا کار تشخیص خیلی از امراض و بیماری های داخل بدن که پزشک به آن دسترسی ندارد انجام شود.

به این شکل که مواد رادیواکتیوی که برای بدن مضر نیستند، نیمه عمر کوتاهی دارند و زود از بدن دفع می شوند و خطر اشعه ندارند داخل بدن تزریق و مواد رادیواکتیو از طریق گردش خون در تمام پخش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت هسته ای از صفر تا صد

صنعت هسته ای از صفر تا صد