مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 05:552020-01-18اقتصادي

چهار هزار شیء در موزه روستای چادرشب بافی گیلان


شهرود امیرانتخابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز موزه مردم شناسی و صنایع دستی قاسم آباد توسط معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیرکل موزه های وزارتخانه صادر شده و این موزه بر اساس استانداردهای موزه های خصوصی و وابسته به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اجازه فعالیت دارد.

وی اظهار داشت:موزه مردم شناسی قاسم آباد از جمله موزه های خصوصی استان گیلان است که با زیربنای 150 مترمربع در روستای قاسم آباد توسط قاسم اصلانی دایر شده و نمدمالی، چادرشب بافی، پوشاک محلی، چلنگری، سفالگری و حصیربافی در این موزه به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این موزه ادوات و اقلام مورد استفاده گذشتگان در منطقه قاسم آباد از جمله ظروف مسی و سفالی، ادوات کشاورزی و دامداری و همچنین اسناد قدیمی به نمایش عموم گذاشته شده است.

در حال حاضر پرونده ثبت جهانی چادرشب بافی قاسم آباد به شورای جهانی صنایع دستی ارسال شده است و در صورت مثبت بودن نظر ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی ، قاسم آباد بعنوان روستای چادر شب بافی ثبت جهانی می شود و بعنوان نخستین ثبت جهانی اختصاصی استان گیلان معرفی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار هزار شیء در موزه روستای چادرشب بافی گیلان

چهار هزار شیء در موزه روستای چادرشب بافی گیلان