مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 09:262020-01-15اقتصادي

توزیع 130تن ذرت بین دامداران مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان


غلام حیدر زورقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل اخیر در سیستان و بلوچستان بویژه مناطق جنوبی این استان باعث از بین رفتن منابع علوفه دام ها و کمبود شدید خوراک دام در این مناطق شده است.

وی ادامه داد: 225تن جو به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال با هماهنگی شرکت های توزیع کننده نهاده های دامی کشور بزودی به سیستان وبلوچستان ارسال و به طور رایگان در اختیار دامداران آسیب دیده از سیل قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: این سازمان به منظور تامین خوراک دام و جلوگیری از تلفات دام خواستار تامین هزار و 500 تن جو،هزار و 500 تن سبوس و2هزار تن علوفه از سوی وزارت جهادکشاورزی شده است.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان همزمان با بارندگی های 20 تا 22 دی در استان بویژه نیمه جنوبی راه ارتباطی 890 روستا به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی تاکنون راه 500 روستا باز شده است.

احمد علی موهبتی ادامه داد: همچنین براساس آخرین آمار از مجموع 877 روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق 812 روستا وصل شده است.

وی از برقراری شبکه آب در 93 روستای سیلزده استان خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر آب 245 روستا قطع شده بود که با تلاش تیم های شرکت آب و فاضلاب شبکه آب 93روستا مجدد به شبکه بازگشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 130تن ذرت بین دامداران مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان

توزیع 130تن ذرت بین دامداران مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان