مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 08:402020-01-15اقتصادي

صادرات 570 میلیون دلاری گیاهان دارویی/ تشکل «موسیر» در لرستان ایجاد می شود


مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات 570 میلیون دلاری گیاهان دارویی در کشور گفت: آمادگی داریم تشکل «موسیر» را برای لرستان راه اندازی کنیم.

- خرم آباد- مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات 570 میلیون دلاری گیاهان دارویی در کشور گفت: آمادگی داریم تشکل موسیر را برای لرستان راه اندازی کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین زینلی امروز چهارشنبه در ستاد توسعه گیاهان دارویی لرستان با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای تحت عنوان زنجیره ارزش تدارک دیده است، اظهار داشت: یعنی از زمین کشاورزی تا سفره مردم باید پیش بینی و ارزش گذاری شود.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم برای لرستان برنامه موفقیت آمیز داشته باشیم بیایم این زنجیره را تعریف کنیم، تصریح کرد: اولین کار قطب بندی گیاهان دارویی است.

محصولات ارزشمند استان مثل موسیر، باریجه، شیرین بیان و … مشخص شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه 570 میلیون دلار سال گذشته صادرات گیاهان دارویی داشته ایم که 400 میلیون دلار آن متعلق به یک استان بوده است، افزود: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید روی محصولات ارزشمند تمرکز کنند، اگر در گیاه موسیر جریان سازی می کردیم و انواع داروها و مواد غذایی را تولید می کردیم آیا به اندازه زعفران ارزشمند نبود؟ زینلی با اشاره به اینکه برای ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 570 میلیون دلاری گیاهان دارویی/ تشکل «موسیر» در لرستان ایجاد می شود

صادرات 570 میلیون دلاری گیاهان دارویی/ تشکل «موسیر» در لرستان ایجاد می شود