مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 07:402020-01-13پزشكي

تولید 35 برند تخصصی و استاندارد چای در کشور


برندهای استاندارد چای ایرانی با رعایت شاخص های شیمیایی و حسی تولید می شود.

- مرکز گیلان ؛ معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور گفت : چای خشک استاندارد باید حداقل شاخص های شیمیایی نظیر میزان عصاره آبی ، فیبر ، خاکستر ، حد مجاز فلزات سنگین و شاخص های حسی یا ارگانولپتیکی نظیر رویت ، عطر ، طعم و رنگ را داشته باشد و تولید کنندگان نیز ملزم به رعایت آن هستند.

گودرز خردادپور با بیان اینکه استاندارد چای خشک در کشور از سال 92 اجباری شد افزود : سازمان چای با همکاری سازمان ملی استاندارد و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان بستر مناسبی برای استاندارد سازی چای تولیدی کارخانه های چایسازی شمال فراهم کرد و مدیران کارخانه ها نیز از این موضوع استقبال کردند و بسیار تلاش کردند تا کالای خود را استاندارد سازی کنند.

وی اضافه کرد : تاکنون حدود 60 کارخانه چایسازی پروانه ساخت و تولید چای خشک بر اساس حداقل شاخص های استاندارد را دریافت کردند.

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور گفت : چای سیاه خشک استاندارد با شماره 623 و چای خشک سبز استاندارد با شماره 10 هزار و 768 به ثبت رسید.

گودرز خردادپور با اشاره به اینکه بسته بندی چای علاوه بر رعایت استاندارد های تعیین شده باید جذابیت داشته باشد افزود : شکل بسته بندی برای جلب مشتری و ثبات کمی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 35 برند تخصصی و استاندارد چای در کشور

تولید 35 برند تخصصی و استاندارد چای در کشور