مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 دی 1398 ساعت 07:452020-01-11پزشكي

عمل موفقیت آمیز نخستین پیوند کبد از دهنده زنده


نخستین عمل پیوند کبد از دهنده زنده با موفقیت در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس تیم پیوند کبد و پانکراس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این عمل بر روی یک دختر 9ساله که به دلیل جراحی تومور بدخیم کبدی و عود مجدد آن و بی تاثیر بودن درمان های شیمی درمانی دچار نارسایی شدید کبدی شده بود، با موفقیت انجام شد.

دکتر محسن علی اکبریان با بیان اینکه پس از طی مراحل درمانی متعدد تنها راهکار درمانی برای این بیمار 9ساله پیوند کبد بود، خاطرنشان کرد: از آنجا که پدر این بیمار تمایل به اهدای بخشی از کبد خود به فرزندش را داشت، نخستین عمل پیوند کبد از دهنده زنده در مشهد انجام شد.

فلوشیپ پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این عمل در مرحله نخست نیمه چپ کبد دهنده در یک عمل جراحی پیچیده برداشته و سپس بر روی بیمار پیوند شد.

دکتر علی اکبریان با بیان اینکه پیوند کبد از دهنده زنده یکی از پیشرفته ترین تکنیک ها و از پیچیده ترین و سخت ترین عمل های جراحی به شمار می رود که پس از تلاش چند ساله در دانشگاه علوم پزشکی مشهد میسر شده است تصریح کرد: مشهد سومین مرکز پیوند کبد از دهنده زنده پس از شیراز و تهران محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل موفقیت آمیز نخستین پیوند کبد از دهنده زنده

عمل موفقیت آمیز نخستین پیوند کبد از دهنده زنده