مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 دی 1398 ساعت 08:052020-01-10اقتصادي

آغازساخت سد خاکی کاریان جویم شهرستان لار


ساخت طرح بند خاکی همگن و کنترل سیلاب و آبخوانداری حوضه آبریز روستای کاریان بخش جویم لارستان به نام سردار شهید سلیمانی آغاز شد.

- ، مرکز فارس،معاون جهادکشاورزی و سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور شهبازی گفت:اعتبار اجرای این طرح، افزون بر 75 میلیارد ریال است که آقایان محمدی و پایدار خیرین روستای کاریان 26 میلیارد ریال آن را تقبل کرده اند و مابقی توسط دولت هزینه می شود.

مساحت حوضه آبریز این طرح 9 هزار و 400 هکتار، حجم عملیات خاکریزی 184 هزار مترمکعب و حجم عملیات بنایی سنگ و سیمان این پروژه، چهار هزار و 600 متر مکعب است.

خسرو شهبازی در آیین آغاز این طرح با اشاره به اینکه بر اساس آمار های هواشناسی هر ده سال، 11 میلی متر از متوسط بارندگی در کشور کاهش پیدا کرده است افزود:بیش از 53 درصد آبی که برای صنعت، کشاورزی و آشامیدنی در کشور استفاده میشود از منابع زیرزمینی است.

وی اظهار داشت :در استان فارس حدود 70 درصد از آب هایی که برای کشاورزی و شرب استفاده میشود از منابع زیرزمینی است که بحران آب این استان از دیگر نقاط کشور بیشتر است و کنترل سیلاب میتواند نقش موثری در تغذیه آب سفره های زیرزمینی داشته باشد.

روستای کاریان بخش جویم لارستان حدود 3 هزار نفر جمعیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغازساخت سد خاکی کاریان جویم شهرستان لار

آغازساخت سد خاکی کاریان جویم شهرستان لار