مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 دی 1398 ساعت 07:352020-01-05اقتصادي

تراز تجاری مثبت در 9 ماهه سال جاری/ لزوم خودکفایی در تولیدات استراتژیک


وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین وزارتخانه با اشاره به تراز تجاری مثبت در 9 ماهه سال جاری، گفت:برخی تولیدات استراتژیک تاثیر عمده ای روز خودکفایی و قطع وابستگی کشور دارند و باید در دستور کار ویژه باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تراز تجاری 9 ماهه امسال مثبت بوده است و طی این مدت حجم واقعی صادرات انجام شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

  وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در 9 ماه امسال صادرات کشور با حدود 103 میلیون تن کالا، بیش از 18.

5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

* ضرورت وفور کالا در سطح عرضه وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت:  مهمترین کار بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری توجه به وفور کالا و تامین مناسب کالا در سطح عرضه بوده است و با تدابیر اتخاذ شده خوشبختانه جلوی بسیاری از شوک های اقتصادی در مقاطع مختلف گرفته شده با این حال ضرورت دارد در تصمیم گیری ها به موقع اقدام و برنامه ریزی ها کاملا دقیق باشند تا مانع هر گونه مشکلی در سطح بازار شویم.

رحمانی افزود: در راستای حفظ تعادل بازار و در تامین بهنگام کالا در سطح بازار، باید منافع مردم و بخش تولید به صورت همزمان مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز تجاری مثبت در 9 ماهه سال جاری/ لزوم خودکفایی در تولیدات استراتژیک

تراز تجاری مثبت در 9 ماهه سال جاری/ لزوم خودکفایی در تولیدات استراتژیک