مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 دی 1398 ساعت 12:502019-12-31اقتصادي

ظرفیت یک میلیارد دلاری گوشی ایرانی در اجرای نهضت ساخت داخل


معاون وزیر صنعت با بیان اینکه تا پایان سال 1400 نهضت ساخت داخل در کشور اجرایی می شود، گفت: گوشی ایرانی، ظرفیت یک میلیارد دلار برای کمک به  اجرای این طرح را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی صادقی نیارکی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه زیست بوم تولید گوشی هوشمند ایرانی با اشاره به اینکه 34 پروژه در راستای تولید داخل در وزارت صمت در حال پیگیری است، گفت: مهمترین پروژه طراحی شده ساخت داخل است که براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 1400 بالغ بر 10 میلیارد دلار از واردات کشور کاسته و تبدیل به تولید داخل می شود.

وی افزود: در حوزه برق و الکترونیک و مخابرات، عدد احصاء شده حدود 500 میلیون یورو است، اظهار داشت: تاکنون 118 میلیون یورو از این مبلغ تبدیل به تفاهم نامه و قرارداد تولید داخل شده است و در صورتی که اپراتورهای ارتباطی و شرکت زیرساخت با ما همراه باشند، به این هدف دست می یابیم.

صادقی نیارکی گفت: یکی از اقلامی که قابلیت تبدیل شدن به تولید داخل را دارد، گوشی موبایل است که ما پیش بینی می کنیم با به کارگیری همه ظرفیت ها یک میلیارد دلار از مبلغ 10 میلیارد دلار از طریق ساخت گوشی ایرانی در نهضت ساخت داخل محقق شود.

وی افزود: تولید گوشی علاوه بر ایجاد فضای رقابت و کمک به تولید می تواند ابزاری برای تحریک تقاضا و مصرف داخلی باشد و در آین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت یک میلیارد دلاری گوشی ایرانی در اجرای نهضت ساخت داخل

ظرفیت یک میلیارد دلاری گوشی ایرانی در اجرای نهضت ساخت داخل