مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 دی 1398 ساعت 10:402019-12-30سياسي

ارگ کلاه فرنگی بیرجند به میراث فرهنگی تحویل شود/آمادگی برای مرمت


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار واگذاری کامل ارگ کلاه فرنگی بیرجند به میراث فرهنگی برای بازگشایی آن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اصغر مونسان ظهر دوشنبه در بازدید از ارگ کلاه فرنگی بیرجند این بنا را هویت شهر بیرجند دانست گفت: ما محافظ هویت شهرها هستیم و هر کاری می کنیم برای حمایت شهرها است.

وی بیان کرد: پیشنهاد اول ما برای بازگشایی ارگ کلاه فرنگی این است که این ساختمان به صورت کامل در اختیار اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرد چراکه حوزه میراث فرهنگی حوزه مدیرتی نیست.

وی ادامه داد: در پیشنهاد دوم نیز به محض اینکه ساختمان فرمانداری و ارگ از هم تفکیک شوند و ساختمان ارگ در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد آمادگی داریم اعتبارات مورد نیاز برای مرمت آن را تأمین و مرمت آن هر چه سریع تر انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه هر کجا میراث فرهنگی قوی تر بوده گردشگری نیز توسعه یافته است، بیان کرد: با صنعت صرف هیچ شهری توسعه نیافته و در دنیا هر شهری توسعه یافته به واسطه گردشگری بوده است.

مونسان، شهرهای اصفهان، یزد و شیراز را از نمونه های موفق در این زمینه برشمرد و افزود: اگر می خواهیم بیرجند پیشرفته شود موضوع گردشگری یک اصل جدی است که در حاشیه آن گردشگر جذب و ایجاد اشتغال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارگ کلاه فرنگی بیرجند به میراث فرهنگی تحویل شود/آمادگی برای مرمت

ارگ کلاه فرنگی بیرجند به میراث فرهنگی تحویل شود/آمادگی برای مرمت