مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 13:202019-12-29اقتصادي

کاهش 15 درصدی خسارات کرم گلوگاه انار


طرح مدیریت تلفیقی مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار در 100 هکتار از باغ های شهرضا اجرا شده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدیریت تلفیقی، برای مبارزه با کرم گلوگاه انار در بیش از 100 هکتار از باغ های شهرضا گفت: با اجرای این طرح میزان خسارت های ناشی از این آفت، 15 درصد کاهش یافت .

حسنعلی رحیمی افزود: استفاده از انواع کاور و دورکننده ها ، پوشش تاج ، نصب تله فرمونی و صمغ آنغوزه از جمله هشت روش به کارگرفته شده در مدیریت تلفیقی مبارزه با کرم گلوگاه انار و باغ های این شهرستان بود.

وی با بیان اینکه این آفت همه ساله 25 درصد از محصولات انار کشاورزان را نابود و بیش از 63 میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت وارد می کند گفت: اجرای این طرح حدود دو سال است به صورت پایلوت در شهرضا یکی از قطب های انار استان اجرا شده و پیش بینی می شود در سال های آینده دیگر شهرستانها نیز مشمول به کارگیری این طرح شوند .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: کشت گیاهان یونجه و شبدر در بین درختان انار، انتخاب فاصله مناسب درختان انار در باغ ، تنظیم و رعایت دور آبیاری مناسب ، انجام شخم پاییزه ، کرت بندی ، کوددهی و هرس باغ از دیگر روش های مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 15 درصدی خسارات کرم گلوگاه انار

کاهش 15 درصدی خسارات کرم گلوگاه انار