مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 06:152019-12-29اجتماعي

انگور؛ ماده ای معجزه آسا در تولید ضد یخ


به تازگی دانشجویان دانشگاه واشینگتون آمریکا ماده جدیدی را کشف کرده اند که از نمک بسیار سریعتر یخ ها را ذوب می کند و اثرات مخرب کمتری از خود بجای می گذارد.

- ایسنا/کردستان به تازگی دانشجویان دانشگاه واشینگتون آمریکا ماده جدیدی را کشف کرده اند که از نمک بسیار سریعتر یخ ها را ذوب می کند و اثرات مخرب کمتری از خود بجای می گذارد.

یخ زدگی جاده ها و معابر شهری و بین شهری از جمله مشکلاتی است که هر ساله با فرارسیدن فصول سرد سال دامن گیر رانندگان و مردم می شود.

جدای از امیدواری به درآمدن خورشید از پشت ابر و صبر کردن تا ذوب شدن یخ ها، شهرداری هر منطقه اقدام به نصب سطل های حاوی مخلوطی از نمک و ماسه می کند تا در صورت نیاز اقدام به نمک پاشی کرده و عمل ذوب شدن یخ ها هرچه سریعتر انجام شود.

اضافه کردن هر ناخالصی به یخ موجب افزایش نقطه ذوب یخ شده و در واقع یخ ها سریعتر از بین می روند.

از دیرباز استفاده از نمک به دلیل ارزان و در دسترس بودن و همچنین کارایی زیاد برای زدودن یخ از جاده ها کاربرد داشته است اما این کار خطرات زیست محیطی و خسارات مادی زیادی از جمله خوردگی آسفالت و بتن را برای راه های کشور در پی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز ایسنا و به نقل از ترافیک تکنولوژی، خوشبختانه به تازگی محققان دانشگاه واشینگتون آمریکا موفق به کشف ماده ای موثرتر از نمک برای یخ زد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگور؛ ماده ای معجزه آسا در تولید ضد یخ

انگور؛ ماده ای معجزه آسا در تولید ضد یخ