مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 11:202019-12-28پزشكي

عمل جراحی ترمیم سوختگی مری و معده برای نخستین بار در قم انجام شد


برای نخستین بار، عمل جراحی ترمیم سوختگی مری و معده در استان قم انجام شد و در این عمل، بخشی از روده بزرگ جایگزین مری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محسن اشراقی فوق تخصص جراحی قفسه سینه در خصوص این عمل جراحی گفت: یک آقایی حدود 45 ساله حدود شش ماه به اشتباه ماده سوزانده ای را می خورد که این اقدام منجر به سوخته شدن و از بین رفتن کل مری و قسمت فوقانی معده وی می شود.

وی ادامه داد: این سوختگی منجر شده بود که تنگی از ناحیه دهان شروع و در مری نیز ادامه داشته باشد، کل مری که باید به اندازه تقریباً 2.

5 سانتی متر باشد بر اثر این سوختگی به کمتر از چند میلیمتر رسیده بود به حدی که فقط بیمار می توانست آب بنوشد و با آب میوه زنده بماند که کاهش وزن شدیدی نیز پیدا کرده بود.

این پزشک جراح با اشاره به مشکلات کار در خصوص انجام عمل تصریح کرد: متأسفانه همکاران آندوسکوپی هم به دلیل اینکه وسایل آنها از داخل مری به هیچ عنوان امکان عبور نداشت، نمی توانستند آندوسکوپی را انجام دهند و با توجه به سوختگی که مری و معده با هم داشتند، در کل از بین رفته بودند.

اشراقی گفت: با این وضعیت عمل جراحی را انجام و بعد از حدود 7 ساعت، مری سوخته و از بین رفته برداشته شد و جایگزینی با قسمتی از روده بزرگ صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل جراحی ترمیم سوختگی مری و معده برای نخستین بار در قم انجام شد

عمل جراحی ترمیم سوختگی مری و معده برای نخستین بار در قم انجام شد