مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 دی 1398 ساعت 13:152019-12-26اجتماعي

زنجان در محاصره 42 گسل


مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: استان زنجان را حداقل 42 گسل شناخته شده تهدید می کند، که خطر سه گسل بیشتر از بقیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم در تقویم رسمی کشور، روز ملی ایمنی در برابر زلزله نام گذاری شده است.

   پس از وقوع زلزله بم که به کشته و مجروح شدن بیش از 70 هزار نفر از هموطنانمان منجر شد و تبعات ناگوار آن همچنان هزاران هزار نفر از بازماندگان فاجعه را آزار می دهد، قطعا یکی از تلخ ترین سوانح تاریخ معاصر ما و روزی فراموش ناشدنی در خاطره مشترک ایرانیان است.

پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با توجه به ضرورت آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله با پیشنهاد نام گذاری این روز به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله فرصتی را فراهم کرد تا هر ساله با برگزاری برنامه ها و فعالیت های آموزشی و ترویجی متنوع در این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند 10 هزار قربانی این فاجعه تلخ، زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.

زنجان در محاصره 42 گسل در راستای همین موضوع هر سال مانور ایمنی در برابر زلزله در استان های مختلف کشور برگزار می شود که استان زنجان نیز از این موضوع مستثنی نیست، امروز نیز به همین مناسبت مانور تخلیه اضطراری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان در محاصره 42 گسل

زنجان در محاصره 42 گسل