مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 دی 1398 ساعت 11:502019-12-26اجتماعي

گسل قزوین در صورت فعال شدن امکان ایجاد زلزله 7 ریشتری را دارد


معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین گسل های مختلفی وجود دارد، از جمله گسلی در شمال قزوین به طول 60 کیلومتر که از منطقهٔ آبیک آغاز و تا منطقهٔ بکندی کوهین ادامه دارد که این گسل در صورت فعال شدن می تواند زلزله ای به بزرگی 7 ریشتر ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد، معاون امور عمرانی استانداری و جانشین رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد، نیز در این نشست اظهار کرد: در استان قزوین گسل های مختلفی وجود دارد، از جمله گسلی در شمال قزوین به طول 60 کیلومتر که از منطقهٔ آبیک آغاز و تا منطقهٔ بکندی کوهین ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: طبق برآوردهای انجام شده، اگر این گسل فعال شود قادر است زلزله ای به بزرگی 7 ریشتر در شهر قزوین ایجاد کند.

فرخزاد عنوان کرد: هم چنین گسل های جنوبی استان که در مناطق آوج، بویین زهرا و تاکستان وجود دارد و طول آن  حدود 85 کیلومتر است که زلزلهٔ سال 1342 بویین زهرا که به بزرگی 7،2 ریشتر اتفاق افتاد، نیز از همین گسل ناشی شد.

این مسؤول بیان کرد: وجود این گسل ها در استان قزوین باعث شده که ما در صدد رصد برنامه های کاهش خسارات بلایای طبیعی باشیم؛ بیشترین آسیب ها در زلزله در من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسل قزوین در صورت فعال شدن امکان ایجاد زلزله 7 ریشتری را دارد

گسل قزوین در صورت فعال شدن امکان ایجاد زلزله 7 ریشتری را دارد