مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 دی 1398 ساعت 11:262019-12-25حوادث

خراسان جنوبی امسال 700 بار لرزیده است/ مردم و مسئولان مراقب باشند


علی هاشمی گازار امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه طی 50 سال اخیر رکورد بیشترین زلزله های بزرگتر از هفت ریشتر را در کشور داشته ایم، اظهار داشت: شکستگی سطحی به طول 125 کیلومتر مربوط به زلزله اردوکول در سال 76 است لذا وضعیت زلزله ها و گسل های استان به گونه ای است که بیشترین انرژی در سطح بوده و میزان تخریب ها زیاد خواهد بود.

وی به فعالیت 125 ایستگاه لرزه نگاری در کل کشور اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون 14 ایستگاه لرزه نگاری در خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد پنج ایستگاه دارای تجهیزات فرسوده و قدیمی هستند.

مسؤول شبکه لرزه نگاری بیرجند تصریح کرد: براساس استاندارد جهانی در هر 50 کیلومتر باید یک ایستگاه لرزه نگاری وجود داشته باشد که در خراسان جنوبی به دلیل وسعت زیاد، با این استاندارد فاصله زیادی داریم.

به روزرسانی تنها یک ایستگاه لرزه نگاری! هاشمی گازار بروزرسانی این پنج ایستگاه را نیاز ضروری شبکه لرزه نگاری بیرجند عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل نوسانات ارزی و تحریم ها، بروزرسانی تجهیزات این ایستگاه ها میسر نیست و تنها تجهیزات یک ایستگاه خریداری شده که تا اردیبهشت ماه سال آینده بروزرسانی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی امسال 700 بار لرزیده است/ مردم و مسئولان مراقب باشند

خراسان جنوبی امسال 700 بار لرزیده است/ مردم و مسئولان مراقب باشند