مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 10:402019-12-24ورزشي

40 برنامه متنوع فرهنگی و آیینی در قزوین اجرا شد


معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای 40 برنامه متنوع فرهنگی و آیینی در ویژه برنامه گذر یلدایی ر قزوین دخبر داد.

- محمد درافشانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید بیش از 12 هزار نفر از برنامه های گذر یلدایی، افزود: گذر یلدایی از 28 آذر ماه تا اول دی ماه سالجاری، صبح و بعد از ظهر در پیاده راه فرهنگی میدان آزادی پذیرای شهروندان قزوینی بود که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمد.

وی افزود: آیین خنچه بران یلدایی از جمله برنامه های جذاب و آیینی گذر یلدایی بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، این رسم در قزوین بسیار متداول و ریشه در آیین و رسومات کهن شهر قزوین دارد، این آیین با حضور 30 نفر از بانوان و 10 نفر از آقایان با لباس های سنتی به شکل بسیار جذاب و همراه با آیین های یلدایی اجرا شد.

این مسئول اجرای 10 تئاتر خیابانی، مسابقات آیینی، چهار برنامه نقالی، ننه سرما، اجرای موسیقی با موضوع یلدا توسط گروه کرال، اجرای برنامه دف نوازی توسط گروه های مختلف هنری و آوایی، نمایش عروسکی، چهار برنامه مسابقه خانواده با موضوع حافظ خوانی و…را از دیگر برنامه های گذر یلدایی برشمرد.

درافشانی اضافه کرد: غرفه آشکده سنتی، حضور چرخ های طافی جهت فروش باقالا و لبو، غرفه عکاسخانه و آیین روستایی (عکس ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 برنامه متنوع فرهنگی و آیینی در قزوین اجرا شد

40 برنامه متنوع فرهنگی و آیینی در قزوین اجرا شد