مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 09:202019-12-24اقتصادي

ثبت جهانی فرش ساروق اراک


با تلاش فعالان صنعت فرش کشور، نشان جغرافیایی فرش ساروق به ثبت جهانی رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: فرش ساروق اراک در سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo) به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید.

نادری افزود: آوازه فرش ساروق در بازارهای داخلی و خارجی بر هیچ کس پوشیده نیست، اما تولید این فرش فاخر توسط برخی از کشورهای دنیا از جمله چین سبب خدشه به هنر و فرهنگ کشورمان شده بود.

وی ادامه داد: با تلاش فعالان صنعت فرش کشور، نشان جغرافیایی فرش ساروق به ثبت جهانی رسید و پس از اعلام این ثبت جهانی، استفاده از ظرفیت های قانون کپی رایت برای تولید کنندگان فرش ساروق محفوظ خواهد بود.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: فرش ساروق از گذشته تا کنون با طرح های مختلفی از جمله شاه عباسی، لچک و ترنج، بوته، مرغ ماهی خوار، تک بته و خشتی با ظرافت خاص در بافت تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی از جمله کشورهای اروپایی و امریکایی شده است.

به گفته ی نادری، تولید فرش ساروق توسط بافندگان چینی در دهه اخیر سبب خدشه دار شدن آوازه جهانی فرش ساروق شده است که در تنوع رنگ، نقش و نوع بافت اختلافات فاحشی با نمونه اصلی بافت شده در منطقه ساروق دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی فرش ساروق اراک

ثبت جهانی فرش ساروق اراک