مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 آذر 1398 ساعت 09:352019-12-21سياسي

پیشنهاد الهی قمشه ای برای شب یلدا و مهمانی های خانوادگی


الهی قمشه ای با بیان اینکه رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن و عشق ورزیدن به همنوع است، گفت: جشن شب یلدا باید آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین الهی قمشه ای- ادیب و نویسنده معاصر ایرانی- در مراسم رونمایی از کتاب زن توسعه یافته گفت: شب یلدا شب زایش نور است، به این معنی که خورشید از روز اول دیماه شروع به بالا آمدن می کند و این نشان می دهد که ما به طرف بهار و گرما و نعمت های بیشتر در حال حرکت هستیم.

وی افزود: شب یلدا در واقع از نظر نجومی شب معینی است که خورشید در نسبت مشخصی قرار می گیرد و در آن شب بر مدار راس الجدی عمود می شود و از فردای این شب خورشید کمی بالاتر می آید و بهترین ها نویدها داده می شود.

او با ذکر مثال هایی از قصه ها و اشعار فارسی با اشاره به اینکه زیبایی سند حقانیت همه چیز است، ادامه داد: در حال حاضر بیشترین هزینه در دنیا برای زیبایی می شود؛ چرا که همه چیز در گرو زیبایی است، و باقی چیزها را هم که انسان می خواهد برای زیبایی است.

وی با بیان اینکه می خواهم راجع به سلامت در ادبیات صحبت کنم، گفت: انسان در جهان زیبایی ریشه دارد و نشانه آن هم موسیقی، شعر، هنر و فرهنگ است.

می خواهم نسخه ای به شما بدهم، در اوضاع فعلی رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد الهی قمشه ای برای شب یلدا و مهمانی های خانوادگی

پیشنهاد الهی قمشه ای برای شب یلدا و مهمانی های خانوادگی