مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 آذر 1398 ساعت 08:002019-12-21فرهنگي

کزازی چگونگی پیوند مولانا و شمس را بررسی می کند


نشست «آفتابی در میان سایه ای» با محوریت بررسی پیوند مولانا و شمس تبریزی، روز چهارشنبه 4 دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

- نشست آفتابی در میان سایه ای با محوریت بررسی پیوند مولانا و شمس تبریزی، روز چهارشنبه 4 دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیزدهمین نشست از سری نشست های درس گفتارهایی درباره شمس، با عنوان آفتابی در میان سایه ای روز چهارشنبه 4 دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

یکی از شگفت آورترین و پیچیده ترین و پرسمان خیزترین پیوندهای روانی و رانه ای (عاطفی) که می توان آن را پیوندی دیگرسان و معنوی هم دانست و نامید، پیوندی است که مولانا با شمس تبریزی و در پیِ آن با خورشید داشته است.

در این نشست از درسگفتارهایی درباره شمس، میرجلال الدین کزازی چگونگی پیوند شمس و مولانا را بررسی می کند و به پاسخ این سوال می پردازد که چگونه مولانا از شمس، چون پیر و راهنمای خویش، به زمینه هایی دیگر راه خواهد برد و به خورشید خواهد رسید، مانند کانون روشنایی یا با واژه ای روشن تر و رساتر در فرهنگ و اندیشه ایرانی: به مهر.

برنامه مذکور روز چهارشنبه 4 دی از ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کزازی چگونگی پیوند مولانا و شمس را بررسی می کند

کزازی چگونگی پیوند مولانا و شمس را بررسی می کند