مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 آذر 1398 ساعت 22:352019-12-20بين الملل

«شی جین پینگ» از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد


رییس جمهور چین در گفتگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود، مقامات واشنگتن را به مداخله در امور داخلی چین متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گزارشها حاکی از آن است که شیء جین پینگ در گفتگویی تلفنی با دونالد ترامپ نسبت به گفتار و کردار منفی آمریکا در قبال موضوعاتی همچون ناآرامی ها در هنگ کنگ و سین جیانگ ابراز نگرانی کرد.

در واقع، با آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در این گفتگوی تلفنی مدعی پیشرفت در برخی حوزه ها همچون تجارت دوجانبه، بحران کره شمالی و ناآرامی ها در هنگ کنگ شد؛ دولت چین اعلام کرد که رییس جمهوری این کشور ایالات متحده را به مداخله در امور داخلی چین متهم می کند.

گفتنی است که این گفتگوی تلفنی میان مقامات دو کشور آمریکا و چین، یک هفته پس از آن انجام شد که نمایندگان دو کشور فاز اول توافقنامه تجاری را با هدف پایان دادن به جنگ تجاری 18 ماهه میان دو کشور امضا کردند.

ترامپ روز جمعه در یک پیام توییتری در خصوص این گفتگوی تلفنی نوشت: با رییس جمهور شیء از چین در مورد توافق بزرگ تجاری گفتگوی بسیار خوبی داشتم.

چین حال حاضر خرید محصولات کشاورزی و غیره را در حجمی قابل توجه آغاز کرده است… همچنین در مورد کره شمالی، جایی که باید با چین بر روی آن کارکنیم و همچنین هنگ کنگ گفتگو کردیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شی جین پینگ» از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد

«شی جین پینگ» از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد