مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 آذر 1398 ساعت 10:152019-12-20بين الملل

مصر و قبرس به دنبال متوقف کردن توافق دریایی لیبی و ترکیه


رؤسای جمهور مصر و قبرس در تماسی تلفنی با یکدیگر بر سر متوقف کردن توافق همکاری میان رییس جمهور ترکیه و نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی به اتفاق نظر رسیدند.

- رؤسای جمهور مصر و قبرس در تماسی تلفنی با یکدیگر بر سر متوقف کردن توافق همکاری میان رییس جمهور ترکیه و نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی به اتفاق نظر رسیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر در جریان تماس تلفنی با نیکوس آناستازیادس، همتای قبرسی خود بر سر اتخاذ اقدامات لازم برای توقف اجرای توافق تعیین مرزهای دریایی میان ترکیه و دولت فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی به اتفاق نظر رسید و دو طرف این توافق را توافقی غیر قانونی توصیف کردند.

سیسی درجریان این گفت وگوی تلفنی توافق میان رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه و دولت توافق ملی لیبی را محکوم کرد و گفت: این توافق هیچگونه مواضع قانونی به دنبال ندارد و حضور نظامیان ترک در لیبی ثبات منطقه را از بین خواهد برد.

نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی و رییس جمهور ترکیه 27 نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر و قبرس به دنبال متوقف کردن توافق دریایی لیبی و ترکیه

مصر و قبرس به دنبال متوقف کردن توافق دریایی لیبی و ترکیه